Navigatie

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Alvorens je gaat retourneren is het van belang om te weten wat de retourvoorwaarden zijn van UMustHave

     1.         Je kan binnen 14 dagen na ontvangst van het (laatste) artikel de koopovereenkomst zonder opgave van redenen ontbinden, maar hoeft niet binnen die 14 dagen het artikel te retourneren. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet. Dit valt onder het ontbindingsrecht van onze klant, dat wettelijk bepaald is.

     2.         Je kan de overeenkomst alleen maar ontbinden door middel van een ondubbelzinnige verklaring. Dit kan door het invullen van het modelformulier of door een andere verklaring, zolang je aan UMustHave hebt gecommuniceerd dat je het artikel wenst te retourneren.  

     3.         Zodra UMustHave jouw ondubbelzinnige verklaring heeft ontvangen, zullen wij binnen 14 dagen alle door jou verrichtte betalingen (inclusief de door jou betaalde verzendkosten) terugbetalen. Bij de terugbetaling maken wij gebruik van hetzelfde betaalmiddel dat jij voor de betaling van het artikel hebt gebruikt.

     4.         Na de 14 dagen ontbindingstijd heb je 14 dagen de tijd om het artikel te retourneren naar het postadres van UMustHave. Het artikel kan worden geretourneerd naar het volgende postadres:

T.a.v. UMustHave Retourafdeling 
         Oliemolenstraat 60A
         6416 CB Heerlen

     5.         De gemoeide kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. De maximale retourkosten voor Nederland worden geraamd op €6,95, voor Belgie is dit €8,50. Indien je gebruik maakt van verzekerd verzenden met een maximaal verzekerde waarde van €500, zullen de maximale gemoeide retourkosten worden geraamd op €8,60.

     6.         Er zijn uitzonderingen mogelijk op het ontbindingsrecht, zolang deze binnen de wettelijke kaders zijn toegestaan. De volgende uitzonderingen hanteert UMustHave: 

Persoonsgebonden gespecificeerde artikelen kun je niet retourneren, omdat deze producten overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast. Daaronder verstaan we o.a. gepersonaliseerde sieraden en kleding.

     7.         Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij jou aansprakelijk stellen.

UMustHave benadrukt dat de hanglabels aan de/het artikel(en) moet(en) vastzitten bij het ontvangen van de retourzending .


Welke stappen moet ik volgen om artikelen via de website te retourneren?

Stap 1 Retour Aanmelden

Om het artikel te retourneren dien je ons op de hoogte te stellen per email op info@umusthave.nl met alle mogelijke gegevens over het order. Indien u mag retourneren kunt u bij uw bestelling het retourformulier doen waarvan wij vragen deze zo volledig mogelijk in te vullen voor een snelle verwerking. 

Het retourformulier vind je hier.

Stap 2 Pakketje & Pakbon

Na de verwerking ontvang je van ons een mailtje met linkje van My Parcel waarbij je de retourlabel kan printen en kan plakken op de verzenddoos, Let op de retourkosten zijn voor de klant zelf. Om het proces te vergemakkelijken kan je vanuit huis de retourlabel zelf printen, de gemoeide retourkosten zijn €6,95. Alvorens je de bon uitprint, controleer je of de hanglabels nog vast zitten aan de artikelen.

Je bent niet verplicht om gebruik te maken van de My Parcel retourlabel, je kan namelijk het retourpakketje ook zonder vooraf je retourlabel te downloaden verzenden via PostNL of ieder andere koeriersdienst. Let op de retourkosten via deze manier vallen meestal hoger uit.

Stap 3 Verzending

Je hebt je retouritems verpakt en je gaat deze verzenden. Heb je gebruik gemaakt van de retourlabel via My Parcel, dan kan je het retourpakketje afgeven bij iedere PostNL afhaallocatie. Mocht het zijn dat je geen gebruik wilt maken van de My Parcel retourdienst, kan je het retourpakketje via ieder andere koeriersdienst verzenden.

Stap 4 Berichtgeving

Op het moment dat wij jouw retourpakketje hebben ontvangen zullen wij overgaan op de terugbetaling of eventueel je ruiling gereedmaken. Als de terugbetaling is verwerkt, zal je automatisch een creditfactuur ontvangen op het email adres dat je hebt opgegeven bij de bestelling van de artikelen. Conform de algemene voorwaarden en de retourvoorwaarden zullen wij uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van jouw aanmelding dat je een artikel wenst te retourneren, de terugbetaling verrichten.

Ons streven is om eerder dan dit gestelde termijn van 14 dagen de terugbetaling te verwerken, in meeste gevallen zal dit proces slechts enkele dagen duren.

Is retourneren gratis?

Retourneren is op dit moment niet gratis, we streven ernaar om dit in de toekomst te kunnen bieden. De gemoeide kosten voor retour zijn voor jouw rekening. De maximale retourkosten worden geraamd op €6,95. Voor Belgie is dit €8,50. Indien je gebruik maakt van verzekerd verzenden met een maximaal verzekerde waarde van €500, zullen de maximale gemoeide retourkosten worden geraamd op €8,60.

Hoe weet ik of mijn retour is verwerkt?

Op het moment dat de terugbetaling is verwerkt, zal je automatisch een creditfactuur ontvangen op het email adres dat je hebt opgegeven bij de bestelling van de artikelen. Conform de algemene voorwaarden en de retourvoorwaarden zal dit proces binnen 14 dagen zijn verwerkt. Ons streven is om eerder dan de gestelde termijn van 14 dagen de terugbetaling te verwerken, in meeste gevallen zal dit proces slechts enkele dagen duren. 

Wat moet ik doen als mijn terugbetaling niet is verwerkt?

Allereerst vinden wij het zeer vervelend als je niet tijdig je terugbetaling hebt ontvangen. In dit soort gevallen raden we je aan om direct contact op te nemen met onze klantenservice. Voor een snelle verwerking kan je ons mailen op info@umusthave.nl

 

Ruilen

Hoe kan ik ruilen?

Ruilen kan op dezelfde manier als retourneren.

Stap 1: Check eerst of jouw aankoop in aanmerking komt voor omruiling:

  •            - Het product moet ongedragen en onbeschadigd zijn.
  •            - Jouw retour moet binnen 14 dagen bij ons in het bezit zijn, nadien er gebruik gemaakt is van het ontbindingsrecht.
  •            - Alle hang labels dienen nog te zijn bevestigd aan de artikelen en het product mag niet gewassen worden.

 

Voldoet jouw verzoek tot ruilen aan al deze eisen? Dan kan je verder met het retourneren van jouw aankoop. Geef op het retourformulier aan dat je jouw item wilt ruilen in een andere maat/kleur. Vergeet hier niet bij te vermelden welke kleur of maat je wilt ontvangen. Zodra wij jouw retour hebben ontvangen, wordt op dat moment gekeken door onze orderverwerking of jouw gewenste maat / kleur op voorraad is. Als dit het geval is, wordt dit item kosteloos naar je verstuurd. Je ontvangt dezelfde dag nog een bevestiging van onze orderverwerking dat jouw bestelling onderweg is.

Stap 2: Ruilen aanmelden

Als blijkt dat jouw gewenste maat niet op voorraad is, ontvang je hiervan een bericht. Wij zullen in dat geval overgaan tot terugbetaling van jouw aankoopbedrag plus eventueel in rekening gebrachte verzendkosten. Mocht je na 14 dagen nog geen bericht van ons hebben ontvangen omtrent jouw retour, dan kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice.

LET OP: wij ruilen geen aankopen om voor andere artikelen dan jouw origineel bestelde item(s). Wil je liever een compleet ander item ontvangen, dan zal je jouw aankoop retour moeten sturen en deze opnieuw moeten bestellen in de webshop. Wij zullen dan overgaan tot terugbetaling van jouw aankoopbedrag plus eventueel in rekening gebrachte verzendkosten.

© 2013 - 2017 UMustHave | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.